
Снимки: Savage X Fenty
Днес, модните брандове, особено тези, които правят дамско бельо, са обречени да попаднат под обстрела на критиците. В последните 10 години се вижда положителна промяна в света на модата, в която не брандовете, не редакторите, а обикновеният потребител има последната дума. Пример за това е неотдавнашната тъжна участ на Victoria's Secret, които бяха “канселирани” от своите клиенти и бивши поддръжници. Нежеланието им да променят формата на шоутата и да включат разнообразие от модели и тела, а накрая и индиректната обида към трансджендър общността наложи на луксозния бранд да се сбогува с дългогодишния си мениджърски екип.
В началото на второто десетилетие на 21-ви век индустрията започна малко по-предпазливо, а след това много по-активно да забелязва и да упреква прекомерната сексуализация на моделите и налагането на култа към перфектния външен вид в нашия свят, който е много далеч от идеалния. Еднотипни модели дефилираха на модния подиум, показвайки как скъпо секси бельо би стояло върху нашите тела, ако всички хора са бели, цис, поне 1.83см, с перфектни гърди, корем и дупе.
Разбира се, мнозина смятат, че липсата на различни форми на подиума, в кампаниите на брандовете и в списанията е повлияло негативно на младото поколение, а на по-старото е доставило и продължава да доставя вътрешен дискомфорт. Всички говореха как нещо трябва да се промени, някои брандове бавно и предпазливо пробваха да въвлекат модели с “плюс размери”, но никой не дръзна да направи това, което направи Rihanna.
С голям замах, тя навлезе на пазара със своята марка бельо Savage X Fenty точно, когато от всички страни хвърчаха изпепеляващи стрели към ръководителите на Victoria's Secret през 2018 година. Тогава Edward Razek, ръководителят на маркетинг отдела на Victoria's Secret, в интервю за списание Vogue заяви, че шоуто на марката е "фантазия" и той не счита за необходимо да включва в него различни модели, особено трансджендър жени. Rihanna се включи тъкмо навреме, показвайки среден пръст на целия моден свят като доказа, че разнообразие може и трябва да има, както в козметичната индустрия, така и света на луксозното бельо.
RiRi успя да избегне грешките на тези преди нея, като първоначално правилно изгради стратегията на своята марка и нейната комуникация. В резултат получи незабавна слава, популярност и главозамайващи продажби. Въпреки че Savage X Fenty разглежда темата за женската привлекателност, обещавайки да я подчертава и дори подобри, съобщенията, които брандът излъчва са подбрани по интелигентен, политически коректен и деликатен начин. Успехът от миналата година доказа, че Savage x Fenty може да се превърне в достоен конкурент на Victoria's Secret, защото Rihanna знае как да създава също толкова грандиозни шоута.
През 2019 г. шоуто на нейния бранд се проведе под формата на стрийминг излъчване и беше признато за едно от най-значимите събития на Седмицата на модата в Ню Йорк. И тази година, въпреки пандемията, Rihanna не се отказа да зарадва феновете на марката с поредната визуална наслада. Второто шоу бе излъчено по стрийминг платформата на Amazon Prime, а подготовка ѝ със сигурност беше значително различна от обичайната. Беше решено шоуто да се проведе без зрители, но да се създаде максимален ефект за присъствие на живо. Събитието се оказа, без преувеличение, грандиозно.
Като човек от света на музиката (макар и да не е пускала дълго време нов албум), Rihanna има силен коз. Нейните шоута са умишлено хибрид между модния подиум с музика на живо и необикновена хореография, дело на Parris Goebel. Тя се обажда само на най-добрите, а те смеят ли да ѝ откажат? Този път заедно с моделите на сцената се появиха Travis Scott, Rosalía, Bad Bunny, Roddy Ricch и Miguel.
С новата колекция Savage X Fenty дава заявка за още по-голяма инклузивност, като кани активистки като Lizzo и 57-годишната холивудска дива Demi Moore да участват в шоуто ѝ. Певицата и бизнес дама признава, че винаги се е възхищавала на голямо разнообразие от жени, независимо от типа на тялото, размера или цвета на кожата им. Ето защо марката има една от най-обширните линии с размери, които варират от 32А до 44DD и от XS до 3XL.
Прави впечатление, че в шоуто участваха не само професионални модели, но и самата певица, която стана суперзвездата на вечерта. В профила на марката в Instagram се появи черно-бяла снимка, на която тя позира в еротично черно бельо с дантела, мрежести чорапогащи и тъмни обувки. Модната визия беше допълнена с кожено яке и стилни аксесоари. Заедно с Rihanna в шоуто се появиха топ моделите Bella Hadid и Irina Shayk, както и модели от ЛГБТИ+ общността.
Драг звездите Shea Couleé, Gigi Goode и Jaida Essence Hall изглеждаха ослепително на сцената. Небинарните модели като Memphis Murphy, Indya Moore и Jazelle Zanaughtti дефилираха заедно с бисексуалния супермодел Cara Delevingne. Гей танцори като Jaxon Willard, Dexter Mayfield и Darrio Gallegos си сложиха токчета, за да танцуват с Rosalía. Сред поканените знаменитости бяха Paris Hilton, моделът Paloma Elsesser и DJ Su Joo, Willow Smith и други известни личности.
През 2017 година Rihanna не се притесни да изкаже мнението си относно положението на трансджендър моделите в модния бизнес. Тогава фен на певицата я попита защо не ползва и транс модел в следващата кампания. Тя отговори на личното му съобщение: „През годините съм имала удоволствието да работя с много талантливи транс жени, но не правя отделен кастинг за транс модели. Точно, както и не правя отделни кастинги за цис жени. Уважавам всички жени и това дали са транс или не не е моя работа!” В съобщението тя изкритикува марките, които наемат само един тъмнокож или транс модел, за да изтъкнат колко са са инклузивни.
Тази година Rihanna и нейният каст представиха и един по-интимен поглед зад марката. В едно от кратките интервюта певицата-бизнес дама се спря на това как тя самата е повлияна от драг артистите. „Наистина ме вдъхновява това как може да се използват цветове, бои, грим, текстури, само за да се въплътите в каквото искате“, каза тя.
Ако трябва да използваме думите на вече бившия маркетинг мениджър на Victoria’s Secret, това, което създава и прави Rihanna е точното определение за “фантазия” - почти всяка една от нас е репрезентирана в света на Savage X Fеnty. Свят, донякъде подобрен, но със сигурност огледален на реалността, в която живеем.
Последвайте Out.bg в Facebook / Instagram и изгледайте трейлъра за втората колекция Savage X Fenty тук:
Прочетете още

Sona 2 Cruise е секс играчката, без която не мога

Немили-недраги? ЛГБТИ+ емигранти разказват

Немили-недраги: Тук се чувствам много по–приет

Немили-недраги: Никога не съм знаел, че съм толкова силен

Немили-недраги: Ако следваш сърцето си никога няма да сбъркаш
